Poradnik prezentowy dla klientek salonu paznokci według cech charakteru i osobowości

Gru 19, 2018 | Blog

Święta tuż tuż a ty ciągle się zastanawiasz jak wynagrodzić lojalność swoich paznokciowych klientek?
Okres przedświąteczny to doskonała okazja, aby jeszcze bardziej zagarnąć sobie ich życzliwość, aby pozostały nam wierne jak najdłużej. W końcu kto nie lubi dostawać prezentów znienacka.  Możemy to zrobić małym kosztem. Liczy się gest. A na pewno zaprocentuje to na kolejny rok a może nawet i lata.

Jaki prezent na święta_salony paznokci

Same wiecie że odpowiednie dostosowanie podejścia do klienta może zdecydować o powodzeniu lub porażce w naszym paznokciowym biznesie. Zwłaszcza kiedy mamy tak trudne czasy, że trzeba o niego mocno zabiegać, a konkurencja nie śpi.

Rodzajów i typów paznokciowych klientek jest mnóstwo. Tyle klientek ile cech charakteru i osobowości. Każda jest inna. Jak trafić z paznokciowym prezentem do każdej z Pań, aby nie okazał się gafą? I nie piszę tutaj na złość klientkom, bo są i łatwe klientki i trudne. Ale żeby zrozumiały, że stylistka też człowiek, a nie maszyna.

Jak trafić z prezentem żeby nie okazał sie gafą

Aby wam pomóc, przygotowałam dla was małe zestawienie prezentowych gadżetów, dla waszych paznokciowych klientek, według ich cech charakteru i osobowości.  

Jeśli są to wasze stałe klientki, znacie je dobrze na pewno,bo spędzacie z nimi przy paznokciach sporo czasu. A więc warto przeanalizować sobie, czym charakteryzują się poszczególne typy klientek, które do nas przychodzą, i jak właściwie z nimi postępować. A więc do dzieła. Na co zwrócić uwagę:

Zestawienie prezentowych gadżetów stylistki paznokci

KLIENTKA ZGODNA- SPOLEGLIWA. Czyli taka o jakiej zwykle marzymy. Rzadko krytykuje oferowaną usługę. Zgadza się na wszystko co jej proponujemy, zaakceptuje zarówno wściekły róż, jak i limonkowy kolor, choć najlepiej czuła by się w beżach… Przychodzi do domu niezadowolona, gdyż stylizacja nie spełniła jej oczekiwań i potrzeb. Wynika to z faktu że, nie poinformowała nas na czym jej tak naprawdę zależy, lub po prostu boi się powiedzieć własne zdanie. Taka osoba potrzebuje dość sporo czasu, żeby się uzewnętrznić, a my z naszej strony powinniśmy być bardziej dociekliwe, i starać się wyciągnąć maksymalnie dużą dawkę informacji od takiej osoby.  Dla takiej osoby sprawdzą się klasyczne rodzaje prezentów, w naturalnych kolorach chociażby lakiery.  

 

KLIENTKA NEGUJĄCA. Szuka dziury w całym, i neguje wszystko co popadnie. A mimo to ciągle do nas przychodzi. Wszystko widzi w czarnych kolorach, i doszukuje się wad. Na wszystko patrzy podejrzliwie. Lukając po butelkach, czytając składy lakierów, i dopytując czy aby na pewno nie uczuli. Musimy o tym pamiętać że, nie wynika to ze złośliwości. A raczej z pesymistycznego spojrzenia na świat, i na wszystko co ją otacza. Z naszej strony wymaga to trzymania emocji i języka na wodzy. Aby nie dać się wyprowadzić z równowagi, i sprowokować. Zwłaszcza jeśli pech chciał ;) przychodzi do nas na wizytę pod koniec naszego paznokciowego dnia, a my padamy ze zmęczenia, lub wszystko mamy pod górkę. Spokojnie przyjmujemy krytykę, odpowiadamy na pytania, skupiamy się na jej potrzebach, a zbudujemy zaufanie. Dla takiej osoby sprawdzi się prosty prezent ale nie tandetny.

KLIENTKA OGÓLNA. Chce mieć szybko, prosto,ładnie, uniwersalnie, bez zbędnego tłumaczenia, i fajerwerków. Nie skupia się dokładnie na poszczególnych cechach produktu, a skupia na walorach ogólnych. A więc kolorze, długości stylizacji itd. Wysłuchajmy jej potrzeb, i same dopasujmy najlepszą stylizację do jej oczekiwań, bez wnikania w szczegóły. Jaki prezent dla tej Pani? Uniwersalny, prosty, i bez fajerwerków. Łatwy w obsłudze. Myślę że z zestawu pilniczków na pewno była by zadowolona. A jak je jeszcze pięknie świątecznie ozdobicie to będzie bomba a raczej bombka :) I na pewno wyjdzie od was z uśmiechem.

KLIENTKA ZE SPOJRZENIEM SZCZEGÓŁOWYM. Wszystko widzi. Choćbyśmy miały nie wiadomo jak mocną biurkową lampę, i idealne światło. Zobaczy to, czego my fachowym okiem wieloletniej stylistki spostrzec nie możemy. Każdy szczegół !!! Według mnie, z taką klientką najtrudniej i najdłużej się pracuje, gdyż wymaga dużo uwagi. Potrafi najszybciej wyprowadzić nas z równowagi. Bo zawsze przyczepi się do wszystkiego, że coś nie tak, i  że trzeba poprawić. Taka klientka potrafi wypytywać o wszystkie szczegóły produktu, i wszelkie detale użyte do paznokciowej stylizacji, żebyście krok po kroku jej tłumaczyły, co aktualnie robicie, i czemu to służy. Warto jej poświecić czas, tłumacząc wszystko, aby rozwiać jej wątpliwości. A na pewno wróci. No chyba że jej już nie chcemy. Ale pamiętajcie. Klient nasz pan. Bez klientek nie byłoby naszego biznesu. Jaki prezent dla Pani najlepszy? Nie skomplikowany i dobrej jakości, z zadbaniem o szczegóły. Bardziej bym poszła w jakiś fizyczny świąteczny paznokciowy gadżet, niż np. próbkę lakieru czy kremu. Bo na pewno wróci do was i powie, że akurat w tym składzie produktu doszukała się dziury w całym.

 

KLIENTKA ZORIENTOWANA NA CEL. Doskonale wie po co przyszła, i co chce. To co musimy zrobić, to maksymalnie wsłuchać się w jej nawet najbardziej wyrafinowane i wygórowane potrzeby oraz wymagania, i wyłapać jak najwięcej szczegółów, aby jak najprecyzyjniej dobrać do niej paznokciową ofertę. Jeśli uda nam się maksymalnie  zindentyfikować cel z jakim do nas przyszła,i sprostać jej wymaganiom, mamy ją na wieki. Jaki prezent świąteczny dla takiej paznokciowej klientki? Konkretny. Znając ją wiemy jakie kolory lubi. Taka osoba będzie zadowolona z prezentu, po którym szybko zobaczy efekt wow. Może to być dobry krem do rąk, oliwka do skórek,cokolwiek do stosowania na noc. Coś co przyniesie szybko efekt, minimalnym kosztem i nakładem czasu.

KLIENTKA ZORIENTOWANA NA PROBLEMY. Już wchodząc do nas, myśli co może pójść nie tak. Dla takiej osoby bardzo ważne są zapewnienia gwarancji dobrze wykonanej usługi, i bezproblemowy serwis. Na pewno się was zapyta “czy aby na pewno ten paznokieć nie odskoczy mi do następnej stylizacji?” A lakier nie zejdzie?? Stylizacja musi być wykonana jak najbardziej starannie, najlepszej jakości produktami, bo na pewno do was wróci i zażąda zwrotu pieniędzy, jeśli coś potoczy się nie tak. Jaki świąteczny gadżet dla tej Pani? Dobrej jakości,prosty w obsłudze, i bezproblemowy. Wszelkiego rodzaju chińszczyzna tutaj odpada. Sprawdzą się próbki markowych perfum.

KLIENTKA SYSTEMATYCZNA. Zaliczamy tutaj wszelkiego rodzaju pedantki, które lubią mieć zawsze wszystko na swoim miejscu idealnie poukładane, i pod zasięgiem ręki. Rutynowe. Nie lubiące się wyłamywać. Dokładnie, krok po kroku, robiące wszystko zawsze wg konkretnej instrukcji. Przyjdą do salonu i na pewno zauważą, że coś macie źle postawione na biurku. Albo coś zmieniałyście. Bo 2 tygodnie w tym pojemniczku na oknie było 11 różowych prostych pilniczków, a dzisiaj jest tylko 9, z czego jeden tak dziwnie wygięty w kształcie półksiężyca lub rombu, a przecież ostatnio go nie było;) Albo że robicie coś w nie takiej kolejności jak ostatnio. Taka klientka podczas wizyty skrupulatnie zarejestruje, zgromadzi, przeanalizuje i zapamięta wszystkie informacje na temat danego produktu. Każdy Wasz szczegół i ruch. Czy aby na pewno wszystko jest po kolei tak jak powinno być.

Jak postępować z taką klientką? Każde zdanie i nasz ruch powinny być wyważone. Każde słowo może być zapamiętane, i użyte przeciwko wam ;) Więc unikajmy chaotycznych wypowiedzi. Nie rozmawiajmy o sąsiadkach, innych klientkach i nie plotkujmy. Bo po 2 tygodniach przy następnej wizycie wszystko wam szczegółowo przypomni:) Jasność i klarowność naszych wypowiedzi pozwoli zdobyć jej zaufanie, i zostać z nami na dłużej. Jaki paznokciowy prezent dla takiej klientki? Coś co pozwoli jej systematycznie wszystko trzymać w określonym stałym miejscu. Coś co będzie praktyczne.Wszelkiego rodzaju dobrze wykonane  malutkie pudełka, pudełeczka puzderka i szkatułki.

KLIENTKA CHAOTYCZNA. Nazywam taką klientkę dopalaczem :) Nie potrafi usiedzieć w jednym miejscu. Wszędzie jej pełno. Wierci się i kręci, i możesz tysiące razy powiedzieć “luźno ręka”, a ona i tak po  kolejnych 3 sekundach zapomni. Lub pogrzebie sobie we włosach. Sięgnie do torebki, poklika telefon, bo nagle coś jej się przypomniało. “No bo przecież tak wyszło”  :) Mówi tysiące zdań, i ani jednego nie kończy, a w zasadzie przechodzi płynnie od jednego zdania do drugiego, w zupełnie innym temacie. Chaos, chaos, i jeszcze raz chaos. :) Oczekuje, że będziemy nadążać za jej tokiem myślenia ,a przecież trudno za nią nadążyć co tak naprawdę chce, bo chciała by wszystko !! Potrafi mieć tysiące pomysłów w ciągu minuty. Bo wyczytała w Pudelku, bo w telewizji usłyszała. AAaa… bo widziała u was plakat takiej ładnej Pani z czerwonymi długimi paznokciami, i tych różowych już nie chce, chociaż są prawie skończone. Wymaga wiele uwagi i skupienia. Po takiej wizycie ból głowy gwarantowany:) Na pewno nigdy nie jest nudno ;) Co dla takiej klientki?? nie kupujcie jej tylko melisy ;) Bo się obrazi i nie wróci do was:) No właśnie.. skoro chciała by wszystko :P) Najlepiej jakiś ostatni trend mody :)

KLIENTKA SAMODZIELNA. Ooooooo tuż toooo !!!! TO JEST HURAGAN !!! Chowajcie wszystko przed nią co jest zbędne podczas stylizacji, bo na pewno wszystko wam spróbuje, powącha i odkręci. Trudno jej się zdecydować się na coś konkretnego. No bo które lepsze? Może to? A może to? Bo to lepiej pachnie, to jest gęściejsze itd. Chętnie przyjdzie z własnym lakierem, i poprosi o zniżkę w stylizacji, bo przecież przyniosła swoje, i jaki problem? Lubi sama podejmować decyzje, i wybierać własny produkt. Nie pokazujcie je wszystkiego bo się zagrzebiecie na cały dzień :) Najpierw wysłuchajcie. Powie wam o wszystkich nowościach. :) A potem przedstawcie maksymalnie 3 możliwe oferty stylizacji, z zaznaczeniem że wybór należy do niej. Taka osoba ceni własne zdanie. Będzie mieć gdzieś wasze sugestie, i co myślicie. Z tego typu klientem nie warto dyskutować, i przekonywać do swoich racji. Ona i tak będzie wiedziała najlepiej. Co dla niej na prezent? Coś co jest na topie. Bo np. akurat wyczytałyśmy o tym w gazecie, albo usłyszałyśmy od koleżanki ;) Każdy najnowszy gadżet się sprawdzi. Będzie zachwycona.

KLIENTKA OPARTA NA OPINII INNYCH. Całkowicie zda się na ciebie, jako paznokciowego eksperta. Na podstawie twojej opinii podejmie decyzję. Jeśli poprosisz ją, aby samodzielnie coś wybrała, prawdopodobnie zrezygnuje, wycofa się i nie przyjdzie więcej ;) Liczy na Twoją pomoc i sugestię.  Dla takiego typu klientki liczą się również np. konkretne dane techniczne produktu lub usługi. Coś na czym będzie się mogła oprzeć. Jeśli powiesz jej że ten lakier nie uczula bo jest formuły 3 free. czyli bez formaldehydu, toluenu itd. Uwierzy ci jak u księdza :) I już ją masz. Dla takiej osoby każdy prezent będzie dobry, byle poprzedzony opiniami innych. Bardzo dobrze sprawdzają się tutaj dodatkowo ulotki informacyjne dołączone do danego produktu. Zwłaszcza jeśli powiesz jej że, u ciebie klientki go stosują, i zapewnia cudowne rezultaty.

No i ostatni typ klientki, pomimo tego co napisałam. KLIENT NIESTANDARDOWY. Zawsze się taki znajdzie :) A więc najlepsza forma prezentu dla takiej osoby to coś niestandardowego. A kiedy na prawdę już nie macie pomysłu, wydrukujcie bony podarunkowe, dodajcie parę próbek perfum lub kremów, niech klientka sobie sama wybierze co chce. Tyle w tym temacie.

A wy z którymi klientkami macie najwięcej do czynienia? Z którymi się utożsamiacie? Jakim typem klientki wy byście były, jako doświadczone stylistki paznokci? Szykujecie świąteczne prezenty dla każdej z klientek osobno, czy robicie wszystkie takie same paczuszki? A i byłabym zapomniała: tylko nie wtykajcie klientkom próbek produktów, których macie w nadmiarze, których termin kończy się w styczniu ;) Kto tak robi?? :)

Życzę pomyślności w tworzeniu prezentów, a zwłaszcza dobrej zabawy. No i samych zdrowych normalnych wyrozumiałych wiernych na lata klientek.

Poradnik prezentowy dla klientek salonu paznokci według charakteru i osobowości